Akreditovaná školení pro ZUŠ
Důležité je nebýt pasivní, nevymlouvat se na kvalitu dosud získaného vzdělání a chtít stále hledat a nalézat - jen tak lze rozdávat radost z hudby a zároveň se dlouhodobě ubránit pocitům nechuti z práce či tzv. syndromu vyhoření!

Hudební hry (komunikace), Hudební hry I, Hudební hry II a Využití aplikace Noutee jsou akreditované vzdělávací programy na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Školení trvá 6-8 vyučovacích hodin a školí ho zkušení pedagogové. Je možné školení platit i skrze Šablony.
Rádi vás přijedeme vyškolit do vaší školy (minimální počet učastníku 5), nebo se můžete zúčastnit školení organizovaných ve vybraných městech.
Hudební hry - průvodce komunikačními dovednostmi
"Naučme se efektivně komunikovat tak abychom sdělili to co potřebujeme a přitom se žák cítil respektován."
Výuku hudby doprovází velké množství verbální komunikace. Učitel žákovi sděluje jak správně hrát, upozorňuje na chyby, motivuje ho do hraní, zadává a kontroluje domácí úkoly. Také ale chválí, oceňuje jeho snahu a povzbuzuje ho.
Pokud ale používáme způsoby komunikace které představují pro žáka psychické ohrožení, ten se začíná v první řadě soustředit na vlastní obranu a eliminování těchto pocitů. Přitom vnímání sdělení je odsunuto až na druhou kolej. Takže komunikujeme a komunikujeme, ale náš žák necvičí, nesnaží se a pořád zapomíná na to, co mu neustále připomínáme.
Naučit se efektivně komunikovat by měla být základní dovednost nejen každého učitele ale i rodiče a partnera.
Na školení vás seznámíme se základními přístupy respektující komunikace a na konkrétních nejen problematických případech si procvičíme.
- Ukážeme si co dělat na hodině a jak komunikovat s žáky kteří necvičí, dělají při hraní chyby.
- Vyzkoušíme si jak pochválit žáka za jeho cvičení, aktivitu.
- Seznámíme se s prvky vnitřní a vnější motivace.
- Zahrajeme si několik hudebních her které vám pomohou pracovat s "problematickými" žáky.
- Vyzkoušíme si jak je to komunikovat na principu respektující výchovy.
- Ukážeme si co může pomoct žákům při strachu z veřejného vystupování.
Hudební hry I
pro nástroj s možostí zapojení mobilní aplikace
Obohacují tradiční způsoby výuky hudebního nástroje a dělají hraní pro žáky přitažlivější. Dají se snadno zařadit do vyučování, jelikož se aplikují na skladby, které žák cvičí. Naučíme vas jak:
- pomoct žákům se zbavit trémy
- podpořit radost z hraní
- motivovat žáky ke cvičení skrze hravou mobilní aplikaci Noutee
- učit správnému držení nástroje
- podpořit jejich individualitu skrze improvizaci
- jak hry zařadit do vyučovací hodiny
"Nechte se inspirovat přístupem hudebních her a bavte se učením".
Hudební hry II
pro hudební nauku s hravou mobilní aplikací
Seznamte se s novým učebním konceptem pro hudební nauku (v souladu s RVP). Ukážeme vám, jak jednoduše používat jeho kreativní pracovními sešity a metodickou knihou ze spoustou zajímavých her.
Žákovské sešity (1.-5.ročník) jsou vytvořeny tak, že nejenom sdělují důležité informace, ale taky rozvíjí v dětech kreativitu, hravost a samostatné přemýšlení. Sešity obsahují mobilní aplikaci pro žáka, která mu umožní si probranou látku hravým způsobem doma zopakovat a naučit. Informační technologie (ICT) můžete jednoduchým způsobem zařadit taky do vyučování a využít pro to novou finanční podporu Šablony pro ZUŠ.
S použitím originálních didaktických her (z metodické knihy) se stává hudební nauka pro žáky smysluplnější a zajímavější. Svojí jednoduchostí se dají použít k vysvětlení a prožití téměř každého učiva.
Díky velké variabilitě projektu je jeho zavedení na škole (ŠVP) velmi snadné.
"Povídej - zapomenu, ukaž - budu si pamatovat, zapoj mě - porozumím" C.Orff
Zařazeni mobilních aplikací do vyučovacího procesu - ICT technologie
OBSAH kurzu:
- instalace a základní používání notačního programu Musescore
- zapisování not, písniček...
- přepis formátu pdf do notačního programu
- spolupráce programu Noutee a Musescore a jejich využití při vyučování HN a hudebního nástroje
- tisk not a partov, transpozice, stahování not ...
- diskuze